Az optimista hangok szerint a magyar filmgyártás reneszánszát éli az utóbbi évtizedben. Kissé visszafogottabban fogalmazva, végre újra láthatunk nívós magyar filmeket és sorozatokat, és akad köztük egy-két egészen kiváló alkotás is. Utóbbira példa Deák Kristóf tavalyi filmje, a Foglyok, amely nemrégiben debütált a Netflix platformján.
A magyar ugaron
A korábban diák Oscarra is jelölt Kiss Hajni 2018-os kisfilmje, a Last Call rögtön kivívta a kritikus elismerését, a film most felkerült az HBO Go-ra, mi ennek kapcsán emlékeztünk meg róla.
Az árnyas tölgyfák lombjai közt járó szellő lassított felvételben meglibbenti egy kislány rakott szoknyájának szélét. Fülemüle hangja tölti meg a krémszínű tájat és érik a szilva. Eközben fasiszták adják a kilincset kommunistáknak az országban, a két egytestvér, Ménrót fia pedig Káint és Ábelt megszégyenítő kegyetlenséggel öli egymást. Az aranyat a pincébe dugni, a sógort a szekrénybe, de az emberség az marad. Annak maradnia kell, különben ők nyertek.
Pilotírásunkban mi is lelkendeztünk az RTL Klub legújabb sorozatával, a Mellékhatással kapcsolatban, és a sorozat végső soron el is mesélte az első epizódban kibontakozó, izgalmas történetet, csak közben minden másról elfeledkezett. Enyhén spoileres kritika.
Gyönyörű gyerekek, gondos férj, szerető feleség. A kislány balettozni jár, a nagyfiú vív. Apa dolgozik, Anya gyerekeket nevel. Ez mindannyiunk álma, a kemény munkáért járó, beígért jutalom, a földi mennyország. Mégis, amint alkalmunk adódik egy résre nyílt ajtó mögül belesni az idillbe, 99 percnyi kataton szorongás vár ránk.
Schwechtje Mihály filmje az utóbbi idők egyik legfontosabb magyar alkotása, melyet témája és aktualitása miatt is érdemes megnézni.
Rendhagyó sorozatajánló következik a továbbiakban.
” – Ha megengedjük egymásnak, akkor az nem megcsalás. Nincs hazugság, nincs árulás. – Elméletben”
A BÚÉK egy olasz film alapjaira építkezve lett az utóbbi évek egyik legjobb magyar közönségfilmje.