Az Imádlak utálni felésztheti a halottnak vélt műfajt?

A romantikus vígjátékok a 90-es években, valamint a 2000-es évek elején rendkívüli népszerűségnek örvendtek, aztán a streaming előre törésével a műfaj a mozikban háttérbe szorult. Mi változott? Cinikusabbak lettünk, másként állunk már a randizáshoz, a kapcsolatokhoz, a házassághoz? A legújabb romantikus komédia, az Imádlak utálni azonban valamit nagyon eltalált; a magyar és a nemzetközi mozikban is sikeres, a premier óta több, mint 200 millió dollár bevételt hozott. Vajon mit tud ez a film, mi állhat a sikere mögött és képes lesz-e feléleszteni az egész műfajt?

A romantikus vígjátékok a ’90-es és 2000-es évek során nagy népszerűségnek örvendtek. Ha megnézzük minden idők legnagyobb bevételt hozó romantikus komédiáit, a legtöbbjük ebben az időszakban jelent meg. A Micsoda nő (1990) a Keresd a nőt! (1998), vagy a Mi kell a nőnek? (2000) és A randiguru (2005) című filmek főszereplői eladhatóak és kívánatosak voltak, a cselekményük pedig könnyen emészthető. Minden idők legnagyobb bevételt hozó romantikus vígjátéka, a Bazi nagy görög lagzi 368 millió dollárt hozott világszerte 2002-ben, mindezt igazán nagy sztárok nélkül. Ennyire erős volt egykor ez a műfaj!

Ez volt a legjobb fajta ’comfort food’, és úgy tűnt, hogy a romkomok egyeduralmának semmi nem vethet véget. Aztán valami megváltozott. Az egyetlen 2010 után megjelent romantikus vígjáték, amely a mozikasszáknál is jól teljesített, a 2018-as Kőgazdag ázsiaiak (Crazy Rich Asians) volt**.

Hogyan lehetne feléleszteni?

A covid-járvány óta nemcsak a moziba járási szokások változtak meg, hanem a 2000-es évek óta a randizáshoz, a kapcsolatokhoz és a házassághoz való viszonyunk is átalakult. A fantázia, amit ezek a filmek egykor eladtak, talán már nem annyira vonzó a mai közönség számára. Ez a női közönség által dominált műfaj, és ha ők úgy érzik, hogy a női karakterek nem fejlődnek velük együtt, akkor sok ilyen történetet hamisnak találhatnak. A filmeknek együtt kell fejlődniük a közönséggel, mert ami a ’90-es és 2000-es években jónak tűnt, az nem biztos, hogy az lesz, a 2020-as években.

Mit tud az Imádlak utálni?

A film Shakespeare Sok hűhó semmiért c. darabjára épül, és feléleszti a romantikus történetek egyik legpikánsabb összetevőjét: amikor az ellenségek egymásba szeretnek.  Az Imádlak utálni-ban ez a megunhatatlan elem a 21. században elevenedik meg, a forró hangulatú ausztráliai nyárban. Ide hivatalos ugyanis Bea (Sydney Sweeney) és Ben (Glen Powell), akik finoman szólva sem kedvelik egymást, miután együtt töltöttek egy furcsán végződött éjszakát. Bea húga azonban házasodni készül Ben jó barátjával, így kénytelenek ismét elviselni egymást. Még abba is belemennek, hogy – a felbukkanó nyomasztó exek, túlbuzgó szülők és egyéb körülmények miatt – azt színleljék, hogy párként vannak jelen a hétvégi esküvőn. Bakikból, poénokból, vízpartból, nyárból, bikinikből és persze (ügyetlen) romantikából sincs hiány. Sőt, még a romkomok egykori nagyágyúja, Dermot Mulroney (Álljon meg a nászmenet, Kőkemény család) is feltűnik a filmben Bea édesapja szerepében.

 

Vissza a gyökerekhez vagy új megközelítés kell?

Az Imádlak utálni nem próbál olyasmi lenni, ami nem az. Nem komoly, nem mély, és nem vet fel egzisztenciális kérdéseket a nézők számára. De az egy óra 43 perces játékideje alatt az Imádlak utálni bátran kacér, pikáns és totálisan szórakoztató. Ha Powell és Sweeney nem tett volna meg mindent a vásznon és azon túl is a köztük lévő kémia eladásáért, a film sokkal rosszabbul is járhatott volna. De megtették. A sajtóúton például végig játszottak a ’most akkor együtt vagyunk, vagy nem vagyunk együtt’ játékot. Vannak filmek, amelyeknek egyszerűen csak könnyednek kell lenniük – a valóságtól való vidám menekülésnek, amelyet egy félhomályos moziban találhatunk meg. Az Imádlak utáni pont ilyen. 

A mozik után március 18-tól már az otthoni félhomályban is megnézhetjük a filmet többek közt a Magyar Telekom, a Vodafone, az Apple TV és a Google Play kínálatában.

$212,107,772 Anyone But You bevételi adatok, Box Office Mojo, 2024. március 13. https://www.boxofficemojo.com/release/rl3616572161/

** Crazy Rich Asians bevételi adatok, Box Office Mojo, 2024. március 13. – https://www.boxofficemojo.com/title/tt3104988/?ref_=bo_se_r_1 

A Sony Pictures Entertainmentről

A Sony Pictures Entertainment (SPE) a tokiói székhelyű Sony Group Corporation leányvállalata. Az SPE globális tevékenységei közé tartozik a mozgóképgyártás, -beszerzés és -forgalmazás, a televíziós gyártás, beszerzés és forgalmazás, a televíziós hálózatok, a digitális tartalom létrehozása és terjesztése, a stúdiólétesítmények üzemeltetése, valamint új szórakoztatóipari termékek, szolgáltatások és technológiák fejlesztése. A Sony Pictures Television világszerte több tucat, teljes tulajdonú vagy közös tulajdonú produkciós céget működtet. Az SPE Motion Picture Group produkciós szervezetei közé tartozik a Columbia Pictures, a Screen Gems, a TriStar Pictures, a 3000 Pictures, a Sony Pictures Animation, a Stage 6 Films, az AFFIRM Films, a Sony Pictures International Productions és a Sony Pictures Classics. További információkért látogasson el a http://www.sonypictures.com/corp/divisions.html weboldalra.

A Sony Pictures Television-ről

A Sony Pictures Television (SPT) a televíziós iparág egyik vezető tartalomszolgáltatója, amely minden műfajban és minden platformon gyárt, forgalmaz és közvetít programokat világszerte. Amellett, hogy az iparág egyik legnagyobb, díjnyertes játékfilm-, televíziós műsor- és formátumkönyvtárát kezeli, az SPT sikeres globális tartalom-előállító üzletággal rendelkezik, önálló és közös tulajdonú produkciós vállalatokat működtet az Egyesült Államokban, Európában, Latin-Amerikában és Ázsiában és a csendes-óceáni térségben, illetve világszerte több lineáris és digitális csatornát működtet. Az SPT a tokiói székhelyű Sony Group Corporation leányvállalatának, a Sony Pictures Entertainment-nek részeként működik.

72 megtekintés.

Megosztás:

0 comments

    XHTML: You can use these tags: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>